Copiii nascuti prematuri de cele mai multe ori au o dezvoltare normala din punct de vedere psihologic, insa un procent important al acestora dobandesc unele intarzieri in dezvoltare.
Evolutia copiilor nascuti inainte de termen este dificil de estimat existand variatii in dezvoltarea fiecarui copil in parte. Specialistii in domeniu recomanda monitorizarea periodica a evolutiei dezvoltarii psihomotrice pentru a lua din timp masurile corective impuse.
Copilul nascut prematur se acomodeaza cu dificultate la mediul extern, in cele mai multe cazuri este sensibil, bolnavicios, mofturos, plangacios. Mai tarziu aceste stari determina
un model comportamental si emotional care prezinta dificultati de adaptare, opozitionism, hiperactivitate, etc.
De cele mai multe ori parintii nu inteleg care poate fi cauza problemelor de comportament ale copilului si astfel intarzie sa ia masurile necesare pentru remedierea acestora.
Specialistii sunt de parere ca dificultatile copilului prematur sunt evidente in jurul varstei de 5–7 ani, cu precadere in sfera abilitatilor motorii sau a celor de dezvoltare a limbajului.
In concluzie, copiii prematuri pot manifesta la varsta scolara unele probleme, printre cele mai frecvente se numara:
Discalculia
Hiperactivitatea
Probleme de orientare in spatiu
Probleme de coordonare motorie si de performanta motorie fina
Intarzieri in dezvoltarea limbajului sau probleme de exprimare verbala
Parintii pot preveni si remedia aceste tipuri de dificultati atunci cand iau din timp masurile necesare de interventie de exemplu: kinetoterapia, logopedia, terapie ocupationala, terapie stimulare senzoriala, etc in primii 6 ani de viata, cand plasticitatea creierului este maxima.
Conform specialistilor evaluarea psihologica este indicata dupa varsta de 3 ani.
Commentaires